فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز

مهندسی تکنولوژی اطلاعات
درس های تخصصی،تمرینات،پروژه ها
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوزی اصلاعات و آدرس hivasecret.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





[ جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:7 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

همه ما هر روز با ماوس سر و کار داریم مخصوصا اگر اهل کارهای گرافیکی یا بازی های رایانه ای باشیم بدون ماوس کارمان پیش نمی رود. اغلب ما ماوس را از زمانی که زیر آن غلتک داشت، می شناختیم، غلتک هایی که دائما کثیف می شدند و باید آنها را باز می کردیم و شست و شو می دادیم اما زندگینامه ماوس به زمان هایی بسیار پیش از این بازمی گردد. بد نیست با سرگذشت پر فراز و نشیب آن آشنا شویم.

ماوس های فوق سری!

طراحی ماوس به سال 1952 (معادل 1331 شمسی) بازمی گردد. در آن، سه نفر از اعضای نیروی دریایی سلطنتی کانادا در پروژه ای به نام DATAR موفق شدند وسیله ای را که کاربردی مشابه ماوس های امروزی داشت اختراع کنند. البته اختراع آنها هرگز ثبت نشد زیرا این کار به شکل پروژه نظامی مرحمانه ای انجام شده بود.

و ماوس اختراع شد.....

 

 
  

بقیه در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:, ] [ 20:52 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

تابناک: مساله فساد مالی موسوم به ۳۰۰۰ میلیارد تومانی آنقدر ذهن ها را به خود مشغول ساخته تا به محاسبات گوناگونی از جمله قدرت خرید این مبلغ یا مثلا ۲۵۰۰ سال پس انداز حقوق ماهی یک میلیون تومانی و غیره را نیز شامل شد.
اما در یک حرکت دیدنی اخیرا در مطلبی اقدام به به تصویر کشیدن میزان فضای لازم برای سه هزار میلیارد تومان پول نقد آنهم به درشت ترین اسکناس ایران یعنی ۱۰ هزار تومانی صورت گرفته که دیدن تصاویر و توضیحات آن خالی از لطف نیست:

لازم به ذکر است مشاهده این تصاویر تا به انتها به افراد زیر ۱۸ سال، بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری های قلبی توصیه نمی شود.

خصوصیات یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی :

سطح این اسکناس بر حسب متر مربع

۰٫۰۷۹ * ۰٫۱۶۶ =۰٫۰۱۳۱۱۴

که تقریبا ۷۶ برگ آن یک متر مربع را می پوشاند

۱٫۰۰ ÷ ۰٫۰۱۳۱۱۴ = ۷۶٫۲۵۴۳۸۴۶۲۷۱

در ضمن وزن آن ۱,۳ گرم و ضخامت آن نیز ۰٫۰۱۲ میلیمتر میباشد

 

 

برای ادامه موضوع به ادامه مطلب بروید  خیلی جالبه


ادامه مطلب
[ جمعه 4 آذر 1390برچسب:, ] [ 23:6 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

به سلامتی رفیقی که تو رفاقت کم نزاشت ولی کم برداشت تا رفیقش کم نیاره

.

.

سلامتی مداد پاک کن که به خاطر اشتباه دیگران خودشو کوچیک میکنه . . .

.

.به سلامتی اون دلی که هزار بار شکست ولی هنوزم شکستن بلد نیست . . .

.

.به سلامتی اونایی که تو اوج سختی ها و مشکلات

به جای اینکه تَرکمون کنن درکمون می کنن . . .

 

واسه خواندن کل متن به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, ] [ 22:52 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

 

[تصویر: 46895_268.jpg]

 

لطفا هر کی این عکس رو دید یه نظر بده که چی یادش میاد


 

[ سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:, ] [ 1:9 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]
 
 
 
استیو جابز به سوالات مربوط به زندگی خصوصی اش جواب نمی داد و به همین دلیل دانستن جزئیات زندگی او برای خیلی ها جالب شده بود. با این اوصاف است که بعد از مرگ این اسطوره جهان تکنولوژی، خیلی ها به دنبال کشف اسرار زندگی او هستند.
 
 
 
اسطوره دنیای تکنولوژی مرد به سادگی طراحی محصولاتش و به مرموزی شخصیتش. مدیری که همیشه از نظر کارکنانش یک شخصیت بزرگ و نفوذناپذیر به نظر می رسید. برخلاف بسیاری از آن ها که شهرت را چاشنی زندگی شان کرده اند همیشه از حواشی مربوط به زندگی شخصی اش به دور بود و تمایلی به صحبت درباره جزئیات زندگی اش نداشت؛ او حتی درباره بیماری اش هم حرفی نمی زد. استیو جابز به سوالات مربوط به زندگی خصوصی اش جواب نمی داد و به همین دلیل دانستن جزئیات زندگی او برای خیلی ها جالب شده بود. با این اوصاف است که بعد از مرگ این اسطوره جهان تکنولوژی، خیلی ها به دنبال کشف اسرار زندگی او هستند. با این همه اما بخش خبری وب سایت Yahoo در مطلبی با عنوان «چیزهایی که درباره زندگی استیو جابز نمی دانید» در مورد ناشناخته های زندگی بزرگ ترین مرد جهان تکنولوژی گفته که آن ها را در اینجا می خوانید:

1 - کودکی

جابز 24 فوریه سال 1955 در شهر سانفرانسیسکو به دنیا آمد و تنها چند روز بعد از تولدش یک زوج جوان او را به فرزندخواندگی قبول کردند. به این ترتیب زندگی جابز ................
 
واسه بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید 

ادامه مطلب
[ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, ] [ 19:24 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

نظرت در این باره چیه؟؟؟؟

[ شنبه 14 آبان 1390برچسب:, ] [ 1:42 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل و مغز متفکر این شرکت در چهاردهم مهر ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

اما یکی از موارد و یا بهتر بگوئیم حواشی که در زمان حیات استیو جابز مورد استقبال وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته بود استفاده استیو جابز از یک مرسدس بنز SL55 بدون پلاک قانونی بود.

 

اگه میخوای ماشین استیو جابز رو ببینی و بقیه متنو بخونی برو تو ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 آبان 1390برچسب:, ] [ 20:32 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیراز به این شهر سفر کرده بود بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پرونده در حال حاضر مراحل قانونی خود را پشت سر می‌گذارد و ممکن است برحسب ضرورت‌ها برخی افراد از بازداشت آزاد شوند.
اژه‌ای در مورد معرفی این افراد و شغل آنان نیز ابراز داشت:.....

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 آبان 1390برچسب:, ] [ 1:49 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]

به گزارش فاوانیوز دکتر حمیدرضا جمالی مهموئی -رئیس پژوهشکده علوم اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران- در گفت‌وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات درباره ابعاد مختلف «رسانه‌ها در عصر اطلاعات» سخن گفته است.

وی با تشریح تعاریف مختلف جامعه اطلاعاتی و کارکردهای  رسانه‌ها در شکل‌دهی به آن می‌گوید: یکی از اجزای اساسی جامعه اطلاعاتی رسانه‌ها هستند. اطلاعات نیز به عنوان عنصر اساسی است و رسانه‌ها مجرای انتقال اطلاعات به حساب می‌آیند. بنابراین رسانه‌ها نقشی اساسی در شکل‌گیری یک جامعه اطلاعاتی ایفا می‌کنند و بدون وجود رسانه نمی‌شود یک جایگاه اطلاعاتی در جامعه اطلاعاتی داشت. از طرفی رسانه محملی است که در آنها می‌تواند گفتمان و بحث و گفت‌وگویی درباره جامعه اطلاعاتی شکل بگیرد.

 او با تأکید بر اینکه در رسانه‌ها از ابتدا تا اکنون سیر تحول و تکاملی رخ داده تصریح می‌کند: رسانه‌های دوران معاصر به عنوان رسانه‌های نوین و دیجیتال ویژگی‌هایی دارند که رسانه‌های قدیمی‌تر نداشته‌اند. رسانه‌های نوین شکل‌گیری جامعه اطلاعاتی را تسهیل کرده‌اند، زیرا برد آنها بیشتر است و نفوذ اطلاعات بیشتر شده که در نتیجه جریان دو طرفه اطلاعات را تسهیل کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تنوع رسانه‌ها به منظور تأثیرگذاری بیشتر در جامعه اطلاعاتی اشار کرده و می‌گوید: با متعدد بودن مالکیت، تولید رسانه‌ها می‌توانند تحت اختیار گروه‌های دیگر، جوامع محلی و حتی مردم باشند. منظور از شفافیت رسانه‌ها این است که به جریان آزاد اطلاعات معتقد باشند و در ارائه اطلاعات حق و حقوق مخاطبان خودشان را در نظر بگیرند و اطلاعات دقیق و موثق را ارائه دهند. منظور از استقلال رسانه‌ها نداشتن وابستگی است. بیشتر رسانه‌ها به فکر تأمین اهداف سازمانی هستند که به آنجا وابسته‌اند (خصوصی، دولتی و مشارکت با حزب سیاسی). وابستگی تأثیر زیادی در جریان آزاد اطلاعات خواهد گذاشت ولی ما به دنبال رسانه‌های مستقل در جامعه اطلاعاتی هستیم.
رئیس پژوهشکده علوم اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در ارزیابی سواد رسانه‌ای مردم ایران می‌گوید: تیراژ روزنامه‌ها، کتاب‌ها و حتی مجلات عامه‌پسند در مقایسه با کشورهای دیگر در ایران پایین است. آمار‌ها نشان می‌دهند مردم ایران بیشتر اهل تلویزیون هستند، البته اینترنت هم رشد زیادی داشته است و مردم ما مانند مردم باقی دنیا اهل رسانه‌های مکتوب نیستند. تمایل بیشتر به رسانه‌های منفعل مانند تلویزیون است که زیاد نیازی به تفکر انتقادی ندارند. در باقی حوزه‌ها سواد رسانه‌ای داریم اما تحقیق لازم است. سواد بصری مردم که اجزای یک فیلم، تصویر و نمادها را بفهمند احتیاج به تحقیق و آموزش دارد. سواد رسانه‌ای و سواد بصری که لازمه استفاده از رسانه‌ها هستند، آموزش داده نشده‌اند که به شکلی مطلوب و همراه با تفکر انتقادی مورد استفاده قرار بگیرند.



 

[ پنج شنبه 7 آبان 1390برچسب:, ] [ 21:34 ] [ مهندس هیوا سلطانی ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

توفیق انسان بودن را با پیروزی در هیچ کاری برابر مکن. دیگران را چنان که هستند بپذیر. و به دگرگون ساختن حوادث متغیری که دوست نمی داری، خویشتن را سرگرم کن. در همگان به چشم انسان نظر کن و هیچ کس را به اعتبار، بالاتر از خویش منشان. به شتاب در پی خوشبختی متاز، زندگانی کن چنان که باید. تا که خوشبختی پاداش تو باشد. با تشکر، هیوا سلطانی
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 56
بازدید هفته : 111
بازدید ماه : 368
بازدید کل : 8232
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1

.

p align="center"> .